Verksamhetsuppföljning 

För bättre insikt och kontroll

Bättre planerad service för entreprenadmaskiner ger flera fördelar.

Med proaktiv planering av service kan man öka maskinens tillgänglighet och lönsamhet. Med hjälp ett av telematiksystem finns det möjlighet att boka in och planera service när det bäst passar både entreprenadföretaget och serviceteknikern. 

Swecon arbetar med CareTrack som finns installerat på Volvos nyare maskiner. Alla anläggningar hos Swecon arbetar numera med proaktiv serviceplanering. Det innebär att det på varje anläggning finns en person som bevakar kundernas CareTrack och startar planeringen för service i god tid.

Med CareTrack kan Swecon några veckor i förväg se vilka maskiner som behöver service. De kontaktar maskinägaren och kommer överens om tid och plats. Samtidigt diskuterar de eventuella felkoder som ska undersökas och kampanjer som gäller för den aktuella maskinen.

För Swecon betyder det att de kan planera serviceteknikernas tid bättre och ge sina kunder bättre service. Fördelarna blir extra tydliga kring storhelger och under semesterperioden enligt Swecon. Läs mer...


Prenumerera på Ecoimproves nyhetsbrev via e-post och få information om uppföljning och effektivisering inom transport och entreprenad. Nyhetsbrevet är kostnadsfritt. Klicka här för att prenumerera på nyhetsbrevet.